Ana içeriğe atla

Nasıl Korece Öğrendim ?

Nasıl Korece Öğrendim ? 


Aylardır video çekeceğim , video çekeyim ay zamanım yok blog yazarım derken en sonunda blog yazmaya karar verdim. Biliyorum, artık Youtuberlık moda ; benim yazdıklarımı okumaya sabrınız yetmeyecek belki ama tam olarak benim istediğim de bu !  😉
Ben yazayım gerçekten merak eden , ilgi duyan insanlar okusun. Belki bazılarınız sonuna kadar okumayacak ama olsun sizi de seviyorum sabırsız okurlar 😆



Eveeet geldik sorumuzun cevabına neden Korece öğrenmeye başladım , nasıl öğrendim ?

Ben de birçoğunuz gibi dizi izleyerek Kore furyasına ilk adımımı atmış oldum. Çok ilginçtir ki bana ilk izlediğim diziyi üniversiteden erkek bir arkadaşım önermişti. Bense ilk başta Korece diye burun kıvırmıştım ama bilenler bilir diş hekimliği öğrencilerinin finalleri temmuz civarı ,bütünleme sınavları ağustos civarında olur. Bu dönemi psikoloijin bozulmadan atlatman neredeyse imkansızdır. (Merak edenler olursa Diş Hekimliğiyle ilgili bir yazı ayrıca yazarım belki ) neyse bu yaz dönemi iyi gelir dedim başladım izlemeye . Dizinin adı 49 Days-49일 di. Bu ve sonra izlediğim dizilerde baktım kelimelere aşina olmaya başladım. Dedim neden bu dili öğrenmeyeyim.  ( Bence dil öğrenmek için gayet makul bir sebep 😀 )
Böyleceee  2014 Ağustos sonu gibi Korece öğrenmeye başladım.

Tabii ki önce alfabeyi öğrenmeye başladım.

Öncelikle ilk önerim şudur ki ; öğrenmek istediğiniz dile gerçekten hakim olmak istiyorsanız o ülkenin kültürünü de araştırın derim. Atasözleri , deyimler , kelimelerin kullanım alanları, günlük kullanımlar, kısaltmalar hep kültürün yansımasıdır. Dil ve kültür iç içedir çünkü.

Eğer o dil latince alfabe kullanmıyorsa alfabesini öğrenmek zorundasınız. Bilenler bilir bir ara Korece öğretmek için video hazırlamaya başlamıştım. İş yüzünden pek vaktim olmadığı için video hazırlamayı bıraktım maalesef ama beni en çok soğutan şeylerden biri  "abla okunuşunu yazar mısın" cümlesiydi. Her neyse konu dağılmasın..

Korece öğrenmeye alfabeden başladım ve ilk bir hafta sadece kelimeleri yazmaya, okumaya çalıştım.İlk öğrendiğim grup Cnblue olduğu için şarkıların rominized ( latinceye çevrilmiş hali) halini yazıp , şarkıyı dinlerken okunuşlarını takip etmeye çalıştım ki bu büyük bir hataydı. Çünkü ; örneğin Korecede iki tane "o" harfi var biri bizim telaffuz ettiğimiz "o" ya daha yakın diğeri ise daha çok "eo" gibi ama "eo" diye okunmuyor telaffuzun farklılığı tamamen ağzın aldığı şekille alakalı. E böyle olunca tek bir harf iki harfmiş gibi yazılıyor ve kelimeyi doğru telaffuz etmeniz mümkün olmuyor. Tabii ki başlarda böyle öğreneceksiniz fakat bir yandan da telaffuzunu dinlemeyi unutmayın
olur mu :)







Ben Korece öğrenmeye 2014 yılının Ağustos ayında başladım. O zamanlar basılı kaynak bulmak neredeyse imkansızdı. Ben de önce Türkçe bloglardan çalışmaya başladım. Sonrasında İngilizce kaynaklardan daha üst seviyelere devam ettim. D&R'da satılan Korece 1 kitabını aldım fakat kitap tamamen pratiğe dayalı , kelime öğrenmek için uygun olabilir ama ben çok beğenmedim arada pratik olsun diye okudum sadece.

( Hatta sonradan açgözlülük yapıp 2. kitabını da aldım öylesine duruyor evde şu anda.)

Ben kitaplardan çok Türkçe blog ya da İngilizce web sitelerinden yararlandığım için diğer önerim
Talk To Me In Korean sitesi olacak. Ben başlangıç seviye grammerini bu siteden öğrendim. Aynı zamanda Youtube hesapları da var hem çok eğlenceli videoları sayesinde daha kalıcı öğrenmiş hem de kaynağından doğru Korece öğrenmiş olursunuz. Ama eğer İngilizceniz yoksa TTMIK derslerinin Türkçeye çevrilmiş hali de pdf olarak internette var. Linki bırakıyorum :)

TTMIK_seviye_1_ders_1

Dil öğrenirken grammer öğrenmek tek başına yetmez tabii ki . Kelime haznesini geliştirmek ve öğrendiğiniz grammerle cümle kurabilmek için kelime bilginizin yeterli olması gerekir.
Kelime öğrenirken izlediğim yollardan biri görsel hafızaydı. Nasıl mı ?

İlk başlarda öğrendiğimiz kelimeler ; renkler gibi basit seviye olmasına rağmen çok fazla kullanmıyorsanız , hele de benim gibi evde öğreniyor kursa gitmiyorsanız bugün çalışsanız da yarın unutuyorsunuz. ( Kurslarda sürekli tekrar ve ödevler sayesinde öğrenilen şeyler daha kalıcı oluyor diye düşünüyorum.)
Örnek verecek olursak benim yatağım kırmızı ve kırmızı rengini ezberledikten sonra bir kağıda büyükçe kırmızı kalemle sadece Korece kırmızı yazıp yatağıma astım. Yeşil bir defterim vardı ona yeşil yazarak yapıştırdım. Sözlüğüme sözlük yazıp yapıştırdım. Masama masa yazarak vb..
Bunun kelime ezberlememde çok faydası oldu. Sonraları daha ileri seviyelerde takıldığım ezberlemekte zorlandığım 5 yada 10 kelime seçip Korecesini büyükçe yazıp yanına anlamını ve altına kelimenin geçtiği bir cümle yazarak panoma astım. Ortalama iki hafta panoda asılı kaldı ve ben o kelimeleri iki hafta sonunda tamamen ezberlemiştim. Hem de özellikle bakıp okumadan. Her gün odada gözümün önünde oldukları için aklımda kaldılar :)
Bu da beni strese sokmadan öğrenmemi sağladı. Zaten Koreceyi hobi olarak öğreniyordum. Strese girmeme gerek yoktu.
Ta kiiiii Kore'de doktora yapmaya karar verene kadar. Diş Hekimleri mezun olduktan sonra bir alanda (Cerrahi , Ortodonti , Çocuk Bölümü gibi ) uzmanlaşmak isterlerse doktora ya da uzmanlık programlarına katılırlar. Ben de Kore Kültür Merkezi Müdürü Bay Cho' dan iki tane diş hekiminin Kore Hükümet Bursu kazanarak Kore'de doktora yaptıklarını öğrendim. Ve hayallerimi planlarımı bunun üzerine kurdum. Artık Koreceyi daha iyi öğrenmeliydim. Bunun için Kore Kültür Merkezi'nin kütüphanesindeki kitaplardan yararlandım.Ve tabii ki arkadaş edinip konuşarak pratik yaptım.
2015 yazında artık sohbet edebilecek kadar Korecem vardı. :)

Kendi başıma öğrenirken en zorlandığım ve kursa gitse miydim diye tereddüt ettiğim konulardan biri telaffuz biri de saygılı hitaptı (존댓말). Ben sürekli arkadaşlarımla konuşarak ve Tv showlarından pratik yaptığım için banmal(반말) dediğimiz samimi konuşmayı öğrenmiştim. Ve bu ileri seviyede benim için problem olmaya başladı. Ama bunu da arkadaşlarımla ya da kendimden büyük insanlarla pratik yaparak bir nebze aştım. Ama hala Kore'den gelen Hocamla yada erkek arkadaşımın ailesiyle konuşurken problem yaşıyorum 😥 Kelimeler ağzımdan samimi halleriyle çıkıveriyorlar 😟 Neyse ki hepsi anlayışlı :)

Elimdeki kaynakları sonraki yazılarda paylaşacağım şimdilik neşeli kalın :) ^^

Yorumlar

  1. Koreliler türk kültürünu nasıl karsiliyor?On yargilari var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece Türkiye diye bir ülkenin varlığından haberdar olanlar başkenti İstanbul sanıp , develere bindiğimizi filan zannediyorlar. Tabi bu baya cahil olanlar için geçerli.Ama genel olarak istanbul'a ilk geldiklerinde oldukça şaşırıp burası Avrupa gibi diyorlar.Müslüman ülkesi olmamızla alakalı olarak önyargıları ve yanlış bildikleri şey çok fazla malesef

      Sil
  2. Kaynakları öğrenmek için sabırsızlanıyorum. Bende bu korece öğreniyorum 1. Kitabını aldım alfabesini öğrenmem açısından iyi oldu ama sonra kitaptan çalışmayı biraktim. Ikinci kitabını almak konusunda kararsızım. Sence almalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagramdan bir hesap önereceğim diğer yazımda , İngilizcen varsa bence o kitaplardan edinebilirsin. Ya da Ankaradaysan Kore Kültür Merkezinden alabilirsin. Ama Türkçe olacaksa bence D&R dan 30 Günde Korece kitabını alabilirsin. Bolca örnek alıştırma var ve grammer kitabı çok faydası olacağını düşünüyorum

      Sil
  3. Yazını çok samimi buldum.Bence blog ve youtube da zaman buldukça korece dersler vermelisin. O iki kitap biraz korece bilgisi olan birinin kullanabileceği kitaplar bence. Ben pek sevemedim başka kaynaklardan öğreniyorum. İngilizce kaynaklar ve TTMIK daha iyi öğrenmeyi sağlıyor. Kore'deki gezdiğin yerler hakkında ve bir gün yolumuz düşerse nereleri gezmemizi önerirsin onlardan bahsedebilirmisin Betül 😊?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmene sevindim :) Olabildiğince bir cafede kahvemizi içerken sohbet ediyormuş gibi hissedilsin istedim :) Evet o iki kitap da Koreceyi hiç bilmeyenelerin işine yaramaz. Ama bence kimse almasın zaten önermiyorum :D Tabii ki fotoğraflarla bir yazı da Kore için yazayım en kısa zamanda :)

      Sil
  4. Merhabalar ben dis hekimligi 1. sinif ogrencisiyim ,bundan bi 2-3 ay oncesine kadar Kore hakkinda pek bir bilgim yoktu ama hep bir sempatim olmustu ve bos zamanlarimda calisarak kore alfebesini ve bir kac kelime ogrenmistim. Nasil olduysa elime bir firsat gecti ve dis hekimligiyle ilgili bir sey icin Kore'ye gittim hatta bu cuma dondum hala etkisinde olsam gerek dondugumden beri nasil Kore'de okuyabilirim diye arastiriyorum ama net bir bilgi edinemedim. Yaziniz gercekten cok samimi geldigi icin ve bu konularda bilgili oldugunuzu dusundugum icin size sormak istedim. 2. yilimda gerekli sartlari saglayip Kore'de okuyabilir miyim yoksa mezun olmayi beklemem mi gerekir? Yardimci olursaniz cook sevinirim ^^

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sıradan bir Corona günlüğü

Bu yazıyı yayınlayıp yayınlamayacağımı henüz bilmiyorum. Uzun zaman oldu bir şeyler karalamayalı. Tabii blog yazmaya tam olarak karalama denemez ajandama hala ufak tefek yazılar yazıyorum ama hepsi Korece olduğu için Türkçe duygu ve düşüncelerimi ifade etmeyeli uzun zaman olmuş. Corona yüzünden eve tıkıldığımız ... Diyeceğimi sandınız ama cümlenin devamını böyle getirmeyeceğim.  Corona sayesinde evde dinlenme fırsatı bulduğumuz bu günlerde ... Diye devam etmek istiyorum. Hastalıktan etkilenen binlerce insan olduğunu billiyorum. Hatta bu yazıyı yazdığım sırada kontrol ettiğim kadarıyla tüm dünyada vaka sayısı  2,430,733 müş. Tabii ki ben de herkes kadar endişeliyim. Ben de ücretsiz izin almak zorunda kaldığım için ekonomik olarak sıkışığım. Bir çoğunuz gibi ben de ailemle beraber yaşadığım için ara sıra tartışıyor nasıl geçecek bu kadar zaman bu evde diyorum.  Ama... Biliyorum ki belki de hayatımın hiç bir döneminde  böyle bir fırsatım ...

Hangi Kore? Nedir bu Kore sevgisi ?

Herkese merhaba 🙆 Blogu açarken amacım kendi hikayemi anlatmaktan ziyade okuyanlara bir şeyler katabilmekti. Tabii insanlara yararlı ve doğru bilgi verebilmenin sorumluluğu çok başka ama bugün cesaret edip sizlere hem genel kültür olsun hem de sürekli sorduğunuz sorulara cevap olsun istedim. ( sanki milyonlar beni takip diyormuş gibi kkkk 😅 ) (Dip Not : kkkkk ya da  ㅋㅋㅋㅋ Korece kıkırdama ya da gülme ifadesi olarak kullanılır. Bizdeki adsfadsfad gibi ) Şu en çok sorulan soruları bir cevaplayayım. :) ⇴ "Güney mi Kuzey mi ?" ⇴ "Sen Kuzey Kore'ye mi gittin Güney Kore'ye mi?" ⇴ "Ha Çin ha Japon ha Koreli hepsi aynı değil mi? " ⇴ "Şu Kim var ya hani diktatör hangi tarafın lideriydi?" ⇴ "Neden Kore?" Arkadaşlar sakin olun hepsini bir kerede buradan cevaplayacağım ne olur okuyup biraz  genel kültür öğrenin , zira Kpss'de filan çıkıyor. Hani günlük hayatta da fazla  bilgi yük olmuyor size benden söylemesi....